top of page

על דיאלוגי

מעבר למילים, השפה מורכבת מאינטונציה, מתנועה, ממימיקה, ממסר סמוי ומקֹונטֶקסט תרבותי. אלה היסודות הנמצאים באופן טבעי אצל כל בני האדם, בכל גיל ובכל חברה.

יסודות אלה הם חלק אינטגרלי משיטת דיאלוגי, בשילוב דיאלוגים המותאמים לגיל, לתחומי העניין וליכולות האישיות של הלומדים. השימוש בשפת גוף, תנועה ואינטונציה נועדו לחיזוק נתיבים חדשים ללמידה מעמיקה ואיכותית. המתודה כוללת טקסטים ומשחקים מקוריים שהופכים את האווירה הלימודית למשוחררת, בלתי שיפוטית וחוויתית.

התוצאה: מצליחים להתגבר על קשיי למידה מאתגרים במיוחד.

Anchor 1
strip_long.png
  • הפעלה רב-חושית (בדגש על החוש הפרופריוספטיבי).

  • תכנים מקוריים, מותאמים ורלוונטיים לכל קבוצת לומדים.

  • למידה דרך הזדהות, משחק, אינטרפרטציה ותנועה.

  • משחקים המחזקים את ההיבטים הקוגניטיביים, כגון שיום, שיוך, פענוח וזיכרון לטווח קצר.

  • הפחתה של חרדת הקריאה.

  • העלאת המוטיבציה לתרגול הקריאה.

מאפיינים מתודיים- פדגוגיים

strip_long.png

דיאלוגי שפה שנייה - לשיפור שטף הדיבור בעברית: לדוברי ערבית, לעולים חדשים ולמבוגרים.
הקורסים ניתנים במסגרות שונות, לדוגמה:

  • קורסים ייעודיים לפרויקטים המיושמים תוך כדי עבודה בבתי הספר.

  • קורסים פרטיים.

  • מרכזי פסג"ה.

דיאלוגי מציעה למורים כלי פדגוגי שהופך את התרגול לפעילות מאתגרת ומתגמלת, המבוסס על תקשורת בלתי מילולית, דרך טקסטים המעוררים הזדהות, אינטרפרטציה, חיקוי, משחק ותנועה. כך שיטת דיאלוגי מגייסת את המוטיבציה של הלומדים לתרגול היוצר משמעות.
לאחר ההכשרה, מרכז דיאלוגי מציע שיעורי העמקה, ליווי מקצועי, שימוש בכלי דיווח מקוונים ותכנים נוספים.

דיאלוגי הקול קורא - לשיפור הבנת הנקרא ולטיפול בדיסלקציה: לילדים החל מכיתה ב׳.

מרכז דיאלוגי מפתח תוכניות לימודים בתחומי השפה:

strip_long.png
Anchor 2

עדי שגב   עדי החלה את הכשרתה בסמינר הקיבוצים בתחום בימוי והוראת התיאטרון.

בין ההצגות שעדי ביימה וכתבה: "ערבים רוקדים" עיבוד ובימוי בהפקת תיאטרון חיפה והתיאטרון הערבי עברי ביפו (ההצגה זכתה בציון לשבח), כותבת את ההצגה "גיבורים בעל כורחם" בתיאטרון חיפה, "הכלה וצייד הפרפרים" בסמינר הקיבוצים,  "סכין בסמטה" כתיבה ובימוי בפסטיבל עכו (ההצגה זכתה בציון לשבח), "בית ילדים בחושך" בבית לסין בפסטיבל פותחים במה, "בבושקה" בבית לסין בפסטיבל פותחים במה (פרס מקום ראשון למחזאות מקורית),  "מרוסנות" בימוי ועיבוד ע"פ סיפורים של צ'כוב בסמינר הקיבוצים, "המורה למשחק" פסטיבל תאטרונטו בשיתוף תיאטרון חיפה, "שניים על מיתה" פסטיבל דו אומן בתיאטרון הבימה, "הסוד של אמא" תיאטרון קריאה בהפקה עצמאית,  כתיבת ספר כמחזה לילדים "שומרת הגחלת" בהוצאת רימון. במקביל עדי הקימה קבוצות תיאטרון קהילתי כגון: תיאטרון "איש-שה" לנשים אתיופיות, ולנשים בחברה הערבית, "תיאטרון המטבח" לגמלאי פרדס חנה, "תיאטרון הבית" לקהילה בבנימינה. כמו כן, עדי כתבה וביימה מחזות לילדים ולמבוגרים במסגרות בלתי פורמאליות.
במקביל לעבודתה כיוצרת תיאטרון עדי פיתחה את שיטת דיאלוגי החל משנת 2006 (שמה המקורי של שיטת דיאלוגי היה "הקול קורא"), פיתוח השיטה נבע מהצורך לשיפור ולתרגול השפה העברית בקרב בני נוער עולים מאתיופיה. המתודה משלבת ערכים רגשיים ופיזיים בשפה הכתובה והמדוברת.  לאחר מספר שנים של העמקה ופיתוח תכנים, עדי הרחיבה את המתודה לשני תחומים מרכזיים:

לילדים ונוער עם קשיי קריאה, לעברית דבורה בחברה הערבית ולעולים חדשים.

adi.png

מנהלים דיאלוגי

רוברטו צ'רניצקי  מומחה לטכנולוגיה חינוכית ויזם הייטק. רוברטו נולד בארגנטינה ועלה ארצה בתחילת שנות ה-80 , בוגר הטכניון בהנדסת מחשבים ובעל תואר . M.A בחינוך מאוניברסיטת חיפה, במגמה לפיתוח תוכניות לימודים, בהצטיינות יתרה. רוברטו עוסק מעל 20 שנה בפיתוח טכנולוגיה חינוכית והיה ראש צוות פיתוח לומדות במט"ח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית), שם ניהל בין השאר את פיתוח משחק המלים "בונוס".

רוברטו כיהן כמנכ"ל בחברת EDUSOFT , מהחברות הראשונות בישראל שפיתחו לומדות עבור השוק הבין-לאומי. לאחר מכן שימש רוברטו כיועץ של מכון הייצוא הישראלי, ועד לאחרונה עסק ב"סקאוטינג" של סטארט-אפים ישראליים עבור חברת ייעוץ ספרדית.

roberto.png

רם עמית  הוא מטפל משפחתי וזוגי מוסמך המתמחה בטיפול משפחתי, זוגי ופרטני, בגמילה מהתמכרויות, ובתהליכי נפרדות. תואר ראשון מאוניברסיטת תל-אביב, תואר שני בפסיכולוגיה אינטגרטיבית מאוניברסיטת CIIS, בסן-פרנסיסקו, בשילוב של גישות המזרח והמערב.

לרם ניסיון של מעל 30 שנה בטיפול בקליניקות ובקהילות, בארצות הברית ובישראל - כולל שנים רבות בכפר איזון. רם הצטרף אל עדי ורוברטו כשותף בשנת 2017, ומעבר להיותו שותף, רם מייעץ לצוות המוביל ברבדים הרגשיים של תהליכי הלמידה.

ram.png
strip_long.png

עברית שפה שנייה בפעולה - בקה אל גרבייה

עברית שפה שנייה - מפגש הכשרה

דוגמה לתרגול בית: למאר מתרגלת עם אבא שלה (אום אל פחם, כיתה ו')

strip_long.png
bottom of page